Abigail Lantz er en internasjonal handelsspesialist ved sekretariatet til ITAs handelsfremmende koordineringskomité (TPCC).
Dette innlegget inneholder eksterne lenker. Vennligst se vårutenrikspolitikk.

Når kvinner handler, lykkes kvinner økonomisk. Med 95 prosent av globale forbrukere og 80 prosent av global kjøpekraft utenfor USA, er internasjonal handel en uutnyttet ressurs for kvinneeide virksomheter. Kvinneligeide selskaper som handler og eksporterer tjener mer, skaper flere arbeidsplasser, blir lenger i virksomhet og er mer motstandsdyktige mot økonomiske sjokk enn selskaper som utelukkende er basert på hjemmemarkeder. I tillegg til å tette lønnsgapet og bryte glasstaket, er det avgjørende å oppmuntre kvinnelige gründere og gründere til å handle over landegrensene for å oppnå kvinners økonomiske likestilling.
Kvinnelige bedrifter og kvinnelige gründere møter ofte hindringer for vekst basert på kjønnsdiskriminering. Det er mindre sannsynlig at investorer satser på kvinneeide virksomheter, spesielt de som eies av fargede kvinner. Å oppmuntre kvinneeide virksomheter til å handle har et stort potensial for å øke den amerikanske økonomien. Mer enn 20 prosent av arbeidsgiverbedriftene i USA eies av kvinner, noe som er ekstremt viktig for USAs BNP. Hvis kvinner ønsker å oppnå økonomisk likestilling, er eksport en bevist strategi for suksess.
Til ære for Women’s History Month, lanserer ITAs US Trade Service og TheWMarketplace, en plattform som er vert for kvinnelige gründere og bedriftseiere for å selge, bygge nettverk og utvide virksomhetene sine, en firedelt webinarserie: Hvorfor eksportere? Stories from Women Going Global” 9., 16., 23. og 30. mars. Webinarene vil inneholde uformelle samtaler med vellykkede kvinnelige bedriftseiere i USA om deres eksporterfaringer og lære kvinner viktige eksportferdigheter fra digital markedsføring og e-handel til å navigere utenlandske markeder. Alle kan registrere seg for det gratis, virtuelle programmet.
Når kvinneeide virksomheter eksporterer, fører det til bedre resultater og økt økonomisk vekst hjemme. Å støtte kvinnelige bedriftseiere er enda viktigere i kjølvannet av COVID-19-pandemien, som har dramatisk påvirket kvinners evne til å konkurrere økonomisk. Denne måneden håper US Commercial Service og TheWMarketplace å styrke kvinner ved å gi dem verktøyene de trenger for å forfølge globale vekstmuligheter. Å gi kvinner makt til å transformere sine virksomheter og sin økonomiske fremtid gjennom eksport er et viktig skritt mot å lukke det økonomiske kjønnsgapet ved å sikre at kvinner utmerker seg i næringsliv og entreprenørskap.