Han går gjennom Instagram og teller hvor mange annonseinnlegg som vises på siden hans.
«Det er ikke rart jeg handler like mye som jeg gjør når hvert fjerde innlegg viser meg klær og salg», sier Behnaz.
NRKs uoffisielle anmeldelse viser at omtrent hvert fjerde innlegg på Instagram er spesielt skreddersydd for annonsering.
Dette er en stor økning siden plattformen begynte å annonsere i 2013.
NRK testet fem ulike mobilbrukere av ulike kjønn og alder. Vi scrollet gjennom 100 innlegg og hvert fjerde innlegg var en annonse.
Dette kan variere fra bruker til bruker, og det er grunn til å tro at større brukere får flere annonser.
Behnaz brukte nylig flere tusen kroner på å handle gjennom annonser hun så.
Skjuler pakker
– Jeg handlet mye mer enn jeg pleier, og den eneste grunnen er fordi du leverer det.
Han besøker sjelden nettsider og fysiske butikker, men føler at forbruket har økt på grunn av annonsene han har sett.
Det er ikke noe du går og ser etter, det er bare noe som dukker opp foran deg, sier han
Foto: Aida Khoram / NRK
Så mye at hun har tatt til å gjemme pakkene som kommer på døren til de hun bor sammen med.
– Jeg lar pakkene ligge i bilen til jeg er alene hjemme eller jeg kaster pakkene inn på rommet før jeg går inn i stua.
– Lær alt om deg selv
Men hvorfor er annonsene så nøyaktige?
Teknologijournalist Martin Gundersen i NRKbeta forklarer at det handler om informasjonen bedriftene har om oss.
Martin Gundersen sier det finnes måter å begrense informasjonen Facebook har om oss.
Foto: Emily Louise Milan Eide / NRK
– Facebook vet utrolig mye om våre digitale liv. De vet hvilke nettsider vi besøker og i hvilke nettbutikker vi har lagt igjen penger.
– De har blitt et av de mest verdifulle selskapene i verden, og er bindeleddet mellom våre brukere og annonsører. Facebook ligger i midten, de vet utrolig mye om oss og kan derfor gi oss nøyaktige annonser.
I en ny rapport tar Forbrukerrådet tak i det de kaller «overvåkingsbasert annonsering», noe de vil forby.
55 organisasjoner er avhengige av og er enige i den dominerende forretningsmodellen på Internett.
Les mer om det her.
Kan du slå den av?
– Hva om jeg ikke ville at Facebook skulle vite så mye om meg?
– Det er flere ting du kan gjøre for å begrense mengden informasjon som deles med Facebook og Instagram. Du kan slå av Facebook-sporing av deg på andre apper og nettsteder. Det kan også sies at jeg ikke ønsker å motta visse typer annonser, sier Gundersen.
– Folk vil ha relevant innhold
Facebooks Nina Hareide-Larsen mener plattformen har mye mer å tilby enn kjøp og salg.
– Ingen ønsker at noen skal oppleve økonomiske utfordringer. Folk kommer sammen med oss for å få tips om hvordan du kan spare og ikke misbruke gjennom ulike grupper.
Han mener det er gunstig for forbrukere å motta reklame fra produkter og tjenester som de normalt ikke ville sett.
Hareide-Larsen mener det er en god balanse mellom ulike typer innhold på plattformen.
Foto: Facebook
– Vi vet at de fleste ønsker å se relevant innhold på plattformen vår. Enten det er innhold fra folk du kjenner, grupper du følger, emner du er interessert i, eller betalt annonsering.
Behnaz er uenig.
– Nei, det er klart det er upraktisk, for du bruker penger du ikke har.
Han oppfordrer andre til å tenke på forbruksvanene sine nå.
– Jeg tror det hjelper å snakke om det. Jeg innser akkurat nå at jeg brukte mye penger på å gjøre kjøp gjennom reklame.